torsdag 26 januari 2012

Formex part 1


Godagens hoppas ni haft en alldeles förträfflig torsdag..jag håller på och bygger sommar terasser så jag har det toppen! Ser våren komma specielt här i Malmö där det inte finns ett ända vit spår på backen och man märker att det börjar bli ljusare ute. Här kommer en massa massa bilder med våren och sommar inspiration från Formex mässan som jag, mamma och Ida var på i helgen!

I entréhallen var det Synnöve Mork som hade byggt upp en helt underbar utställning. Nu vill jag hem och bygga min plywood vägg!




om någon vet vart man kan få tag i ett gammalt omklädningsskåp som typen denna säg till!





en super praktisk baginbox väska




 en bra present..surdesgsbröd inslagen i tidningspapper

 
Vi gick sedan in i B-hallen där young designers hade sina montrar bland annat. Dessa stolar är inspirerade av alla artister som dött när de var 27.Club 27
The drawing room chair featuring förenar möbeldesign och konst. Här nedan ser ni Lovisa Burfitt illustrationer på stolen.








en sån sötnöt tapet


Beckmans bidrag på Formex

vårens pastelliga färger





 Design House Stockholm







detta var Formex part 1!!




1 kommentar:

  1. Krille Linköping26 januari 2012 kl. 11:49

    Hej Emma!

    Snygga designade saker på Formex
    blir mkt avundsjuk att du varit där,
    men skall snart åka på möbelmässan
    och det ska bli trevligt.

    Ha det bra från jobbisen Krille

    SvaraRadera