måndag 6 augusti 2012

mix pics från helgen


här kommer ett litet iphones bilder ifrån helgen:)
Den började med en joggingtur och ett morgondopp i Silverdal.


sen en tur med färjan från slussen till Grönan



För vi skulle köra 5-kamp.


och åka lite bergochdalbana:)


efter att Tim hade vunnit 5-kampen käkade vi en femkamps meny såklart.


jag vann en gren och en liten fingerfigur:) så jag blev glad ändå!



 sen ville vi åka lite mer karuseller. Jag var något tveksam mot katapulten.
Men jag gjorde det och den var super kul!


 morgonen efter började med plockade hallon i yoghurten på balkongen
för att ladda upp inför dagen mission


rensa det här!


är rätt kul att rensa någon annans grejer:) man vet aldrig vad man hittar:)


en glasspaus i solen



när klockan var 19 på kvällen var bilen fullastad med kastgrejer och man kan vistas inne i förådet!
Mission done!








2 kommentarer:

  1. Hej emma! Super fin och inspirerande blogg. Blev så glad när jag hittade hit. Jag har lite frågor kring ditt yrke. Är otroligt intresserad av inredning och design jag med. Något som jag skulle älska att jobba med. Undrar därför vad du har för utbildning ? och hur du fick sitt jobb på ikea?

    Det är så att jag har tänkt börja plugga framöver:)

    Mvh mathilda

    SvaraRadera
  2. Tack så jätte mycket! Jag har läst en ky-utbildning i Leksand för att bli dekoratör. Eller visual merchandiser som det också heter. Jag vet att det även finns utbildningar i Göteborg som är ky och i Växjö som är högskola. Efter att jag hade läst i Leksand började jag jobba som säljare på IKEA på helgerna sen började jag på KOMIN som är avd. på IKEA där man jobbar som dekoratör och har hand om det visuella i butikerna och inspirationen. Hoppas det hjälpte dig lite. Skulle tipsa om att gå in på ky utbildningar och söka på dekoratör! Lycka till med sökandet!

    kram Emma

    SvaraRadera