tisdag 5 november 2013

Hej då på ett litet tag Zinken.


Jag var ju hemma i Stockholm i helgen, och många timmar la vi ner på att packade ur vår fina bästa lägenhet för en liten tid framöver. Kännes lite konstigt när vi inte ens packat upp alla lådor än, innan de fick åka hem till Tims föräldrar igen. Men det känns otroligt bra att denna pärla står hemma och väntar på oss, vi ska bara låna ut den lite så några andra får känna på den. Men helgen bestod inte bara av släp av kartonger, sängar och soffor. Utan vi hann även med att träffa massa kompisar, som jag inte sett på jättelänge. Och vi ville såklart ha en liten Hejdå fest för lägenheten och alla vänner i Stockholm. Jag har ju varit i Wien i två månader men Tim kommer hit först imorgon, sen blir han också Wienare för tio månader framöver. Festen hade vi i en tom lägenhet så vi fick skapa en soffa av vår balkongmadrass och de stolar och pallar som fanns kvar. Men lika bra var det!
Utsikt ifrån balkongen över Hornstull

När jag var i Prag drack jag en sån himla god ingefära cocktail och hade fått tag i ett recept på en liknande som jag ville testa att bjuda på.
En stor ingefära som man skalar och sedan river ner och pressar ut saften.
Blandar sedan den tillsammans med färskpressad Äppeljuice, den på bilden var den som rekommenderades i receptet. Sedan blanda i vodka, gin och massa is. Skiva sedan ett grönt äpple och lägg i glasen eller bålen. Klart!
Här är en länk till receptet: Ingefära cocktail

Blev supergod, ingefära kan verkligen användas till det mesta så blir det bra!
Supergod och supernöjd!
Vi började kvällen med att käka italienskt på vår favorit restaurang Pane Vino nere vid Zinkensdamm, sen gick vi hem till oss. Här har vi snyggingarna Elin och Brita med lördags godiset på varsin pall.
Det kom fler och fler och snart var hela soffan fullsatt och alla sitt vänliga möbler med massa fest sugna vänner. Var sååå kul att träffa alla igen.
Ida matar Johan med vin.
Johan testar sin nya Iphone med slowmotion inspelning. En mycket rolig funktion vill jag lova.
Sedan blev det dans, vi hade ju fixat det bästa hemmafest dansgolvet, utan möbler och allt. Men vi   fick inte nog utan ville dansa mer. Så vi bestämde oss för att testa på Under bron i Skanstull. Och där tog i kvällen slut alls, men för min kamera. Vi traskade hem klockan sex trötta men mycket glada.

Tim dagen efter i en tom lägenhet, men i morgon kommer han till Wien! Whiihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar