onsdag 20 november 2013

Prima isprinsessa


Onsdags kväll och skridskorna på för första gången på flera år. Kommer inte ens ihåg när jag åkte skridskor senast. Men så himla mysigt med öppen skridskobana mitt i stan. Jag, Karina och Tim tog u-bahn till Stadtspark för att prova om våra skridskor kunskaper fanns kvar. Och också för att höja jul och vinterstämningen som har börjat komma smygandes på mig.


Som ett proffs ute på isen, i detta land använder man inte hjälm. Vilket först för mig kom som en chock. Känndes jätte konstigt att ställa sig på isen med huvudet fritt. Hur ska det gå?!



Men mina skridskor skills ifrån skolan fanns där någonstans och det var superkul! Men tror nog att jag ska köpa mig en hjälm i fortsättningen, och kanske lära mig åka baklänges. Det får bli mitt vintermål på isen.


Utsikt över konserthallen i Wien.


Här plogar man isen samtidigt som man åker. Inget konstigt alls...
I Sverige är det som dödsdömt om man beträder isen när ismaskinen fortfarande är kvar, lite skillnad.


Ultimata slutet på denna skridskor kväll var glöggen som man kunde köpa vid sidan av och värma sig med. Julfeeling på topp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar