måndag 6 januari 2014

sov du lilla marknad

När jag vaknade upp i söndags hade jag ingen röst, lät som jag druckit whiskey och rökt cigarr hela natten, vilket jag inte alls hade. Och kände hur en förkylning håller på att bryta ut. Usch jag vill inte vara sjuk. Det tråkigaste jag vet. Men efter att slappat hela söndagen och halva måndagen känner jag hur min normala röst håller på att komma tillbaka. Så jag tog mig en lite tur i solen.

Gick på tunnelbanan vid oss, där Wien kanalen rinner, men som aldrig har nått vatten i sig.

Jag gick av vid Kettenbruckegasse för att spatsera längst med Naschmarkt, nu när marknaden är stängd tänkte jag att man kanske kunde passa på att fota min favoritplats i Wien.

I Wien finns det inga spärrar till tunnelbanan utan det är bara att promenera ner och gå på tåget, såklart om man köpt biljett. Men det känns ändå så mycket friare och enklare att åka tunnelbana här.


Är verkligen tomt här en röddag som denna om man jämför med marknadsstressen som är på lördagar. Men det är nog bra för marknaden att vila upp sig lite.



Vackra spontana stileben hittar man lite varstans i detta underbara färggranna kvarter.


En sådan underbar blandning på marknaden med mat ifrån alla slags länder. Våra två favorit restauranger serverar Libanesiskt och Israeliskt.

och graffiti på en liten bakgata. Bakom den sovande flickan är det målat ett hyreshus med småbalkonger. Superfint!

Så fina byggnader som man inte ser när gatorna är fyllda med folk


Sen svängde jag upp en gata bakom och gick vidare till vårat bästa häng ställe café.

 Phil såklart!

beställde in deras frukost klockan fyra på eftermiddagen. Det är chill dag det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar