söndag 25 maj 2014

Skavsår, beergarten, pappersbåtar och Minion.


Denna veckan kom sommaren hit på riktigt! Runt 30 grader varje dag, så man måste bara ut när man kommer ifrån jobbet. I tisdags tog vi turen till nachmarkt och köpte på oss lite av alla delikatesser som finns där, sen traska vi vidare.


Jag tyckte att det var dags att inviga mina nya skor ifrån H&M



Men bara halvvägs till parken gick det bara inte att gå pga av bultande skavsår på bägge fötterna. Tim erbjöd sina tubsocker att sätta i sandalerna och jag hade ju inget val, så testa det men hjälpte. Så det blev att knalla barfota genom stan till Marika kom till undsättning med sina joggingskor. Men sommarens första skavsår är avcheckat iallafall. 


Bästa picknick parken ligger vid Hofburger slott och fjärilshuset. Mycket bra efterjobbet häng. 



Så här har det sett ut denna veckan på Längenfeldgasse när jag åker till jobbet 6.15. Lite lättare att gå upp då.


På Onsdag gick vi på Chelsea, en utav undergroundbarerna för att lyssna på ett band. Jättebra band och spellokal.


Denna underbara vecka fortsatte på fredagen med att jag, Marika och Tim mötte upp Natalia som jobbar med konstruktionen i projektet och som ska flytta till Stockholm till hösten och plugga. Hon visade oss sin favorit turkiska resturang vid Ypperplatz. Vi satt i en stor utegård mellan massa hus. Mysig! Sen följde jag och Tim med Natalia för att möta upp hennes kompisar på en bar. En mysig kvarterskrog där det kom in musikanter ifrån gatan och spelade för oss. Precis så perfekt avkopplat barhäng som man vill ha en fredag!


Lördags frukosten åt vi på vår rooftop. Med croissiant, yoghurt och avocadomacka! Fick precis lära mig ett nytt ord, Expat. Det är vad vi är, när man blir utlånad av sitt företag i sitt hemland för att jobba för samma företag utomlands. Och att man då också lever ett speciellt liv, lite som att varje dag är semester!


Efter frukosten möte vi upp Marika och Mikael som var och besökte Marika. De hängde på en beergarten inne på nöjesparken Pratern.


Där ölen flödande på löpande band ut i trädgården.


Efter var det dags att testa på nöjesparken också. Skjuta lite..


Och spelapparater.  Mikael vann en Minion på första försöket. Jag som trodde att dessa apparater bara var fejk!



Så här glad blir man när man kommer till Schwedenplatz en super somrig dag. Efter att vi kände oss färdiga med Pratern  åkte vi dit för lite strandkänslan mitt inne i stan.


Under bron på Schwedenplatz satt det massa människor på marken och spanade in fotboll.


och några andra gjorde pappersbåtar. Vi gick till Tel aviv för att hänga i strandstolar och med fötterna i sanden tills det blev mörkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar