söndag 13 november 2011

Vinterljus


Vinterljus i höstmörkret...

Linköping har som tradition att årligen smycka ut staden med olika ljus i olika former.
I år har dem slingan längst med ån.
Jag hade bestämt träff med Matilda och Johan och deras vovve Majken.
Jag har inte träffat dem sedan jag flyttat hit så det var jättekul att ses!
Vi började traska längst med ån för att se på dessa ljus konstverk.


Massa vätsketankar gjorda som ett galleri!


disco feeling!
Matilda och Johan hade tagit med sig glögg och peppisar som vi
 värmde oss med inne i galleriet:)
Mys!


massa "ballonger" som ändrar färg och om man ställer sig i mitten av cirkeln skulle man få kontakt med tredje graden:)
Coolt:)


Från andra sidan ån


uppblåsta med luft



kamelont träd


gatulykterna hade fått lampskärmar på sig i olika färger
sååå FIIINTT!
varför har de inta alltid de?!




Det häftigaste var detta trädet som var helt klätt i
 speglar som sedan reflekterade ljus i olika vinklar.
Man blir så glad när man går förbi här..och nu vågar
 man också jogga här på kvällarna för att det är upplyst:)
perfekt..

Hoppas ni haft en underbar helg!



Sist men absolut inte minst vill jag också säga

GRATTIS
till min kära kära pappa
på farsdag
Du är bäst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar