lördag 10 december 2011

DIY polkagrisar i Gränna:)


Igår hade vi KOMIN dag så
 hela avdelningen drog
först till Jönköping för att kolla in varuhuset där..
Sen efteråt tog vi bilarna till en destination vi inte
 visste om bara att det hade med något randigt att göra.
Så självklart blev det Gränna och närmare
bestämt Polkapojkarna väntade vårt besök.
De hade abonerat hela butiken för oss:)


Först visade polkabagaren hur man gör för att få socker smeten att bli vit och hur man får perfekta röda linjer på sina polkagrisar.
Man måste verkligen vara polkagris
talang för att få dem att sitta rätt!
Han bakade 32 polkastångar på samma gång.
Sedan var det våran tur att testa:)

Vi skulle baka ut 8st grisar samtidigt!
Och här gällde det att rulla och snurra annars
så stelnar smeten och man får inte linjerna rätt!



Vi blev indelade i två grupper och detta
var tävling för det fanns pris till vinnaren!



grymt fokus!


Elin rullar å rullar



Vi andra fick stå utanför att spana in på de andra i bagarstugan:)
Vilket var mycket skojigt!


sen skulle man även klippa dem i perfekt läge så
 de blev lika långa och samma tjockhet.


sedan blev man betyg satt av polkagrisdomaren!



sedan var det våran tur:) jag var laddad!





det var verkligen superkul men jättesvårt,
 det gäller verkligen att man håller tempo


även vi blev betygsatta


mina 8 mästerverk:)


sedan inpackade för att ta med hem


Malin blev segraren i polkagris rullandet och jag kom på en god andraplats:)
Fick i betyg att det bor en lite sockerbagare i mig så jag är nöjd:)



sedan åkte vi tillbaka till IKEA och lekte julklappsleken:)
Jag vann denna vackra bricka i fulpaket kategorin:)
Sedan en zebra i randigapaket!


hela gänget drog sen till kniv och gaffel där jag käka en biffteki:)
MUMS!

Nu sitter jag på tåget ner till Göteborg för att träffa mina fab´s.
Vi ska ha massa julmys:)
Ha en underbar helg!

KRAM!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar