tisdag 13 december 2011

Julmys med brudarna


hej hej!! och glad Lucia på er:) Jag börja komma in i julstämningen lite nu:)
Var i Gbg i helgen och hälsade på brudarna. Alla leksands brudar samlade! whihii!
Mamma ringde något orolig när jag var på väg ner och trodde hela gbg låg under vatten..men så var inte fallet..men det regnade mest hela tiden..
men det gjorde ingenting vi fick
julstämningen iallafall på julmarknaden inne på Liseberg.
Jag tog med mitt nya objektiv och är super nöjd:)


vilka toppen pinglor inne på Liseberg



ett av alla ljusklädda träd..maffigt..tar typ en vecka att göra ett sådant träd!


även lite snö fanns det på granarna, även om det var fejk så fick man känslan


eftersom det öste ner utanför gick vi nästan på en gång in på den tyska Tyroler resturangen och käkade.
Jag åt en gulashsoppa..


medans Patzy beställde en mega snitzel..men hon fick tappert i sig hela:)


och efterår vågade vi oss ut och titta på marknaden och köpa fudge..


sån kul bild!


Ida mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmumsade!


dubbelt upp!


jag och Patzy besökte tomtarna



och mössen


sedan tände vi ett ljus


och Patzy ställde snällt upp på en julbild brevid granen


fina och mysiga Liseberg
snacka om barndoms minnen:)


tur att man kunde värma sig på eldar lite varstans när man var dyngsur


sedan åkte jag och Britis hem till henne för att fixa till oss inför kvällen...


som fortskred hemma hos Karin där vi hade köpt tapas i mängder..var nog en av de bästa tapas jag ätit..Vi hade verkligen överträffat oss:)


hejhej!


sedan slog vi oss ner framför brasan:)
det känndes faktiskt som om den värmde


efter att vi var propp mätta var det dax att leka julklappsleken:))
vi hade köpt tre julklappar var!


och nu var det fajt!


Patzy var nöjd


Karin råkade ta sitt eget..men sken sedan upp när hon såg vad de andra paketen innehöll:)
Det blev så bra förnär äggklockan ringde hade alla tre paket var:))
och jag fick en jättefin bestfriends uggla..fullpackat HM kit  med nagellack, armband,
lipgloss och också en jättefin glas skål!
Supernöjd!


Britis va me


sen kom Ylva över


och vi skålade lite mer


och gjorde jättegod Sangria med kanel..detta blir det mer utav!


hejsvejs!
 

sen åkte Alias fram


Karin och Ylva briljerade




hann även med lite bodylanguage innan Brita och jag drog ut på krogen vid två tiden:)
sov till 12 på söndagen ska tillägas!


söndagen blev en slapdag med tapas rester,
även lite Liseberg med Lotta, Cindy peters och Chris Medina!
Gospel I Like! snacka om power. avslutades också med Indiskt take away.
Var även ledig på måndagen så jag och Ida shoppade loss och fick tag i några julklappar!
Senåkte jag bus4you hem efter en underbar helg i Göteborg med några av de bästa:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar