söndag 16 februari 2014

Brunch with a view

I lördags morse var det dags för Tims överrasknings brunch som han hade fått i julklapp av mig! Något nyvaken tog vi tunnelbanan U1 mot Donau.

 Jag var jätte lurig och hungrig

När vi satte oss på tunnelbanan var vi jätte brunch pepp, nästan lika pepp som när man åker bergochdalbana vill jag säga.

Tim fatta ingenting när vi gick av vid Wien international center.

Ett ställe vi aldrig varit på förut i Wien, fanns massa höga hus och arkitekt ritade byggnader.

Där lite längre bort kan man ana vårt mål..

Ett jätte högt bostadshus, kändes nästan som det skulle falla rakt över oss.

Tim började nu förstå vart vi var på väg. Till Donauturm, där man kan sitta högt där uppe och ha utsikt över hela Wien. Och det snurrar också runt där uppe samtidigt som man äter.

 Riktigt bra utsikt och man förstod staden lite bättre när man hade varit där uppe.

Också frukost tagit ifrån ovan

 Nöjd kille med fönster utsikt

Reste av lördagen spendera vid med shopping och hitta ännu en stadsdel vi aldrig varit vid. Ypperplatz med också en marknad och massa små barer och restauranger.


Vi slog oss ner på en utav barerna, jag började läsa i min nyinskaffade bok 111 places in Vienna that you shouldn´t miss, många jättebra tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar